Bokningsprocedur och villkor

Kunden besöker sajten och väljer föremål från katalogen. Baserat på kundens val bildas en beställning (kundvagnen).
När du gör en beställning hos oss måste du tillhandahålla information som är nödvändig för leverans av varorna: Ditt namn, efternamn, e-postadress, telefonnummer, faktureringsadress, leveransadressen som varorna ska levereras till, samt ytterligare information som kan vara viktigt för att leverera de beställda varorna eller för att utfärda en faktura.
Data kan tillhandahållas på följande sätt:
- Genom att registrera dig på hemsidan (skapa ett konto);
- Genom att logga in på ett befintligt konto;
- Utan att registrera dig på hemsidan (gästbeställningar).
Du måste välja en av leveransmetoderna som är tillgängliga på hemsidan. Genom att välja leveransmetod bekräftar du att du eller din representant kommer att kunna acceptera leveransen av varorna på adressen som anges i din beställning.
Du måste välja en av de tillgängliga betalningsmetoderna på hemsidan och bekräfta beställningen (genom att kryssa för att du har läst och godkänner villkoren och förbinder dig att följa dem och klicka på länkarna ”Fortsätt” och ”Bekräfta beställning”).
Om du hittar misstag eller felaktigheter i dina personuppgifter har du möjlighet att korrigera dem innan slutlig bekräftelse av kontraktet (ordern). Detta kan göras genom att klicka på länken ”Ändra” i motsvarande steg i kassan. Registrerade kunder kan också ändra data genom att redigera sina konton.
När du har skickat beställningen skickar hemsidan automatiskt ett e-postmeddelande som informerar dig om den mottagna beställningen.
Orderutförandet börjar efter att vi har mottagit din betalning såvida inte den valda betalningsmetoden är kontant vid leverans. Om betalningen inte mottas inom två arbetsdagar avslutas beställningen.
I alla fall antar vi att en beställning godkänner och samtycker till dessa villkor och alla andra villkor som anges i beställningen.