1. Retur av kvalitetsvaror baseras på de regler som godkänts av Litauens Finansminister: ”Försäljning av varor och tjänster när aval tilldelas genom kommunikation” (Order nr 258 från 2001.08.17 och ”Regler för returer och byte” (Order nr 217 från 2001.06.29).
     Varor som köpts via hemsidan kan returneras inom 7 arbetsdagar från mottagandet, om du inte är nöjd med form, storlek, färg, osv. Föremålet måste vara i samma skick som det mottogs i. Fraktkostnader betalas av kunden, såvida inte den returnerade artikeln är defekt. Returrätten gäller inte på presentkort. Presentkort löses inte in kontant.
2. Retur av defekta varor baseras på de regler som godkänts av Litauens Finansminister ”Retur- och utbytesregler” (Order nr 217 från 2001.06.29).
     Tidenarinne.se åtar sig att ersätta varorna, ta bort defekterna eller återbetala kostnaden för de defekta varorna, om bristerna är tillverkarens brister som fanns vid tidpunkten för varans köp, eller om bristerna uppstår på grund av olämpliga specifikationer från tillverkaren.
3. Innan varorna returneras måste kunden informera Tidenarinne.se via e-post: info@tidenarinne.se. Kunden får ett returblankett som måste fyllas i. Vid retur av varorna måste kunden bifoga anskaffnings- och garantidokumenten och den ifyllda returblanketten.
     De returnerade varorna omfattas av följande villkor:
3.1. Det returnerade objektet måste ligga i originalförpackningen;
3.2. Returvaran måste inkludera alla tillbehör, dokument och andra tillägg som mottagits av kunden;
3.3. Föremålet måste vara oanvänt och i samma skick som mottaget (etiketter/skyddspellikeln, osv. får inte ha tagits bort, objektes storlek har inte ställts in);
3.4. Föremålet måste vara oskadat av kunden.
4. Villkoren 3.1 - 3.4. gäller inte om den returnerade artikeln är defekt.
5. Om den defekta artikeln returneras kan kunden välja att kräva:
5.1. Att ersätta den med en liknande felfri artikel, såvida inte bristerna är mindre eller de uppstod av kundens eget fel;
5.2. 
Att Tidenarinne.se inom rimlig tid ska avlägsna felet gratis;
5.3. 
Att pengarna som betalats för föremålet återbetalas och att avtalet dras tillbaka om försäljningen av det defekta föremålet är ett grundläggande brott mot avtalet.
5.4. 
Kunden kan endast välja en av metoderna som anges i 5.1 - 5.3. Kunden måste informera om sitt val när den returnerar varan.
     Tidenarinne.se åtar sig att byta ut varorna, ta bort defekterna eller återbetala kostnaden för de defekta varorna, om bristerna är tillverkarens brister och fanns vid tidpunkten för varans köp, eller om bristerna uppstår på grund av olämpliga specifikationer från tillverkaren.
     Om kunden väljer en av metoderna som anges i 5.1 - 5.3 men Tidenarinne.se inte kan implementera åtgärden erbjuder Tidenarinne.se en alternativ metod som anges i 5.1 - 5.3.
6. Retur av varor sker genom att följa anvisningarna som Tidenarinne.se skickar till dig.
7. Kunden som returnerar artikeln måste ange mottagarens adress, packa artikeln ordentligt för att skydda den från skador under transporten. Tidenarinne.se ansvarar inte för felaktigt packade paket, varor som skickas till fel adress, eller varor som går förlorade eller skadas vid leverans.
8. Tidenarinne.se har rätt att vägra att ta emot de returnerade varorna om kunden inte följer returvillkoren.
9. Om varorna returneras på grund av kundens återkallande av avtalet i enlighet med punkt 2, ger Tidenarinne.se möjligheten att returnera varorna gratis.
     Om artikeln returneras i enlighet med punkt 1, är kunden skyldig att betala returkostnaden.
10. Pengar för returvaror återbetalas endast via banköverföring till kundens bankkonto.
     Pengar för de returnerade varorna återbetalas inom 5 (fem) arbetsdagar efter att varan har mottagits av Tidenarinne.se.
     Tidenarinne.se tar inget ansvar för försening eller misslyckande av returen av varan för återbetalning, om kunden inte tillhandahåller nödvändiga uppgifter eller om uppgifterna är felaktiga.